De creatieve avonturen van een Wolvrouw (meestal) en een Houtman (zo nu en dan)

.


zondag 4 maart 2012

Een swapbijeenkomst


Zo'n Swapbijeenkomst is een afspiegeling van een beschaafde maatschappij, ik kan niet anders zeggen.
Ik geloof zelfs dat er heel wat samenlevingsvormen zijn die hier nog een puntje aan kunnen zuigen:
- Nieuwkomers worden gastvrij in de groep opgenomen.
- Er is volop interesse voor andermans talenten en inbreng.
- Vervelende taken (afwas) worden gezamenlijk aangepakt.
- De chocola (en taart) wordt eerlijk verdeeld.


Zelfs op momenten waarop er onder normale bevolkingsgroepen oorlog zou uitbreken (namelijk als iemand probeert iets dierbaars van jou af te pakken), blijven de Dutch Swappers hoffelijk:
"Ach, wil jij mijn prachtige theepot met zachtgrijs gebreid jasje ruilen voor dat interessante velletje met stickertjes? Maar natuurlijk mag dat, geen probleem!"

(gemaakt door Sascha)
Ze zijn in staat om hun eigen moeder weg te geven als je die zou willen.

Als je dan zo in de politieke wereld van Europa rondkijkt dan ontkom je niet aan het idee dat daar ook wel behoefte is aan een goede swap zo nu en dan.
Ikzelf zou graag Sarkozy en Merkel mee zien doen met de nu nog openstaande "Doe het lekker zelf" swap, waarbij de ene zijn eigen talent én het materiaal daarvoor deelt met de ander.
Dan zie ik Sarkozy natuurlijk vilten. Eerst voorzichtig wrijven, dan steeds harder en als het dan nog niet stevig genoeg is ga je gooien.
Merkel, dat is duidelijk een scrapper. Veel priegelwerk, leuke dingetjes uitknippen, eerst scheuren en dan weer plakken, tot er een acceptabel plaatje ontstaat.
Als ze nou allebei wat zouden willen leren van elkaar, zoals wij Swappers dat doen, dan zou Europa werkelijk een beetje beschaafder kunnen worden.


We lopen het bovenstaande lijstje nog eens na:
- Nieuwkomers worden gastvrij opgenomen (puntje voor Wilders!)
- Er is volop interesse voor andermans talenten en inbreng (puntje voor Bleker!).
- Vervelende taken (afwas) worden gezamenlijk aangepakt (puntje voor Rutte!).
- De chocola wordt eerlijk verdeeld (dit is het triestste puntje, want het geldt voor nagenoeg alle politici...)

Volgende bijeenkomst dan maar in Den Haag? Wat vinden jullie?

18 opmerkingen:

  1. Kyra, je kan zo leuk schrijven, ik moet altijd om je lachen... Thanks voor de vermelding;) Het was een topdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaaaaa wat schrijf je weer heerlijk!! Ik moet ook altijd lachen om jouw heerlijke inzichten en invalshoeken! Volgende keer in Den Haag! Het was inderdaad weer een topdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig verhaal!!! heerlijk om te lezen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha Kyra wat een heerlijke vergelijking! Ik zou wel eens willen zien hoe dat er aan toe zou gaan met al die belangrijke koppen die 'ons' spel zouden spelen. Het was echt weer een superdag gisteren, dat is duidelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een heerlijk stukje..... op naar het Catshuis, de boel eens wakker schudden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn moeder weggeven?Nooit! .... Maar haar swappen, daar valt over te kletsen natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt volkomen gelijk Kyra! En die mooie krans, die ligt hier klaar voor aan een leuke deur in een leuk huis. En misschien doet ie het in de boot ook wel erg goed, dan beleeft ze samen met het kussen de mooiste avonturen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij heb jij het enige blog die ik toch echt moet lezen! Ik bookmark 'm meteen ik deel 'm op facebook en ga snel naar mijn werk voordat ik de tijd vergeet. Maarre wat een geweldige demonstratie zou het zijn, op het pleintje in Den Haag onze kunsten te tonen, te delen, samen te werken, te geven, en te ontvangen.Zoals alleen wij dat kunnen :) Dan zou elke dag een lach dag zijn. ( met een iets te vol buikje, met al dat lekkere eten )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach, als ze daar in Den Haag ook maar de helft hadden van de kwaliteiten die wij met elkaar delen..! Bedankt voor jullie leuke reacties, het was inderdaad een dag met een sterretje, gisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. spot on! (en bij mij vraagt ie toch echt om voordverificatie, en zelfs om 2!! woorden)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Huh? Dat doet-ie dan zonder mijn toestemming! Maar ik ben blij dat je door de barricades heengekomen bent! Welkom, welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig weer! Heb naar je blogje verwezen in mijn berichtje over de dag, zo mooi als jij kan ik het toch niet verwoorden. Kun je de mensen maar beter naar het origineel sturen toch??!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig stuk weer Kyra! Haha! Dank je wel voor je heerlijke aanwezigheid gisteren!
    liefs, Nancy x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, heerlijk mens ben je toch Kyra! Zo heerlijk, zo nuchter, doen to earth, ik hou dr van! :) het was heerlijk gisteren, wat zijn we toch een heerlijke club zo met elkaar! Fijne zondag lieve Kyra, ik hoop tot 1 april!

    Oh, en ik moet ook bewijzen dat ik geen robot ben, zie ik nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahaha, wat een zalig blogje. En je hebt helemaal gelijk... sommigen zouden nog een hoop kunnen leren van alle creativiteit die je nu ziet!!
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Klinkt heel erg goed!! Ik heb op verschillende blogjes al veel leuks voorbij zien komen maar dit stukje spant toch wel de kroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey kyra (of mam) dit is je o zo lieve dochter :D

    BeantwoordenVerwijderen